Asiakaspalvelun ja myyntityön itsearviointi

Palvelee asiakkaita erilaisissa ammattialan palvelutilanteissa 

Huomioin asiakkaan mahdollisimman nopeasti, kun hän saapuu myymälään. Olen aloitteellinen palvelemaan asiakasta kysymällä: Miten voisin olla avuksi? Sen sijaan, että kysyisin: Voinko olla avuksi? Tällä vältetään suora EI vastaus. Selviydyn myyntityöstä luontevasti ja itsenäisesti. 

Keskustelen asiakkaan kanssa, kuuntelen häntä ja teen kartoituksen hänen tarpeistaan. Hyödynnän monipuolisesti ammattitaitoista osaamistani niin paljon kuin pystyn. Uskallan myös tarvittaessa kääntyä kollegan puoleen ja pyytää apua tai neuvoa. Myyasiakkaalle tuotteita ja ohjaaniiden käytössä.  

Otan asiakkailta vastaan palautetta palvelusta ja tuotteistaKiitän aina asiakasta. Jos asiakas on kokenut saavansa huonoa tai epäammattimaista palvelua, pyrin korjaamaan tilanteen niin, että asiakas lähtee myymälästämme loppujen lopuksi hymyssä suin 😊 Pahoittelen sattunutta asiaa ja tarvittaessa tarjoan mahdollista hyvitystäArvioin ja kehitän saamani palautteen myötä omia asiakaspalvelutaitojani. 

Myymälässä joutuu toisinaan myös palvelemaan asiakkaita jotka eivät puhu/ymmärrä suomea. Olen aina ollut hyvä kielissäjoten pystyn palvelemaan vieraskielistä asiakasta luontevasti englanniksi ja kykenen antamaan ammattitaitoista asiakaspalvelua. 

Opiskelija edistää myyntiä 

Pystyn vastaanottamaan omatoimisesti tuotteita, purkaa kuormasekä varastoida eri tuoteryhmiä. Kuorma päivinä työnkuvaani kuuluu yleensä myymälän puolella tavaroiden hyllyttäminen ja kassalla oleminen. Tietysti tarvittaessa olen valmis työskentelemään myös varastossa. 

Teen oma-aloitteisesti ja huolella hyllytystä. Se on jo osa päivittäistä rutiinia minulle. Jos on hiljaisempi hetki teen myymälä kierroksen nostan pudonneet tuotteet, siistin ja järjestelen, tarvittaessa haen varastosta lisää tavaraa jotta saadaan hyllyt täyteen.

Viimeset pari kuukautta olemme valmistautuneet tulevaan syksyyn sekä Jyskin uuteen “mallistoon”. Minun vastuulla oli kodin tekstiilien sekä kodin tuotteiden päivittäminen. 
Tämä kuulemma sujui jopa niin hyvin ja näppärästi minulta että saan jatkossakin hoitaa vastaavat hommat. En valita, niiden tekeminen oli todella mielekästä! 


Kykenen rakentamaan esteettisiä ja kaupallisia esillepanojaJyskillä on tarkka konsepti, sille kuinka esillepanot toteutetaan ja millä tuotteilla. Aluksi se vähän turhautti että kopioin suoraan valmiista kuvasta somistukset, mutta kyllä siitä on paljon apuakin. Siitä huolimatta että suurinosa myymälän esillepanoista on toteutettava enemmän tai vähemmän konseptin mukaisesti, on myymälässä paljon tuotteita esillä mitkä tarvitsevat pientä somistusta. Esimerkiksi sohvat, ruokailuryhmät ja työpöydät. Nämä olen saanut somistaa täysin vapaasti. Niistä olen aina saanut hyvää palautetta. 

Osaan käyttää omatoimisesti työhöni kuuluvia työvälineitä, koneita ja laitteita sekä omaan suhteellisen hyvän tuote tietämyksen. Jysk järjestää tasasin väliajoin koulutuksia myymälä kohtaisesti sekä jokaisen työntekijän tulee tehdä netti kursseja. Kurssit sisältävät tuote tietoa, käytännön asioita sekä Jyskin toiminta tapoja. Netissä suoritettavat kurssit ovat helpottaneet ylläpitämään tuotetuntemusta. Koen että niiden kautta oli myös helpompi lähteä tekemään ja oppimaan kun oli edes vähän tietoa siitä miten ja mitä lähtee tekemään. 

Selviydyn työtehtävissä syntyvistä ongelmatilanteista yleisesti ottaen itsenäisesti. Näissä tilanteissa pystyn tekemään valintoja ja päätöksiä. Haastavilta tilanteilta ei kuitenkaan voi välttyä ja joskus ongelman ratkomiseen tarvitsee apuaSilloin en epäröi pyytää apua. 

Opiskelija toimii työyhteisön jäsenenä 

Olen perehtynyt aloitteellisesti työpaikkani toiminta-ajatukseen ja myös tässä asiassa suurta helpotusta on tuonut Elearn- kurssit. Niissä käydään tarkasti läpi Jyskin 
periaatteet ja toiminta tavat.  


Aluksi myymälän toimintatavat ja “säännöt” tuntuivat haastavilta oppia. Nykyään nämä asiat tulevat jo ihan luonnostaan mikä on lisännyt huomattavasti itsevarmuutta, motivaatiota ja kiinnostusta työntekooni. Toimin vastuullisesti ja tiedostan mitä minulta odotetaan. Pystyn tarvittaessa auttamaan myös muita 



Jyskissä myymälän, varaston sekä henkilökunta tilojen siisteys on jokaisen työntekijän vastuulla. Myymälää siistitään päivittäin muiden töiden lomassa. Henkilökunnan tilat siivotaan perusteellisesti muutaman kerran viikossa.  
Noudatan työaikoja ja sovin tarvittaessa poikkeamista työpaikkani toimintatavan mukaisesti. Olen valmis joustamaan työajoissani, eikä minulle tuota ongelmaa vaihtaa vuoroja tai tarvittaessa tekemän työkaverin vuoroa. Joustavuutta tarvitaan jokaiselta varsinkin näinä aikoina.  


Lopuksi muutamia kuvia minun tekemistä somistuksista:



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti